Archief

Laatste loodjes

31 januari 2010 4 reacties

Hoi iedereen!

M’n laatste week zou erg rustig worden maar ik heb er toch nog een (te) drukke week van kunnen maken :). In Queenstown ben ik twee avondjes wezen stappen en heb ik overdag leren riversurfen. Best leuk om te doen. Je gaat met een bodyboard de rivier in en probeert een aantal golver en onderstromen mee te pakken. En voor mij was het gratis dus dat maakt het altijd ietsje leuker :mrgreen:. Na Queenstown ben ik naar Wanaka gegaan via een erg creatieve door mezelf uitgestippelde route. Na een nachtje in Wanaka ben ik vervolgens naar mount Cook gegaan. Dit is de hoogste berg van NZ dus die moest ik natuurlijk wel ff zien.

En toen naar Christchurch om mijn auto te verkopen. Onderweg zou ik bij iemand langsgaan die interesse had. Echter hij liet me weten dat hij al een auto had gekocht maar dat ik evengoed welkom was. Dus ben ik daar even langsgegaan. Bleek er iemand jarig te zijn dus ‘moest’ ik wel blijven om van de homekilled steak te genieten. ’s avonds nog een pilsje gepakt en voor je het weet blijf je er een nachtje slapen. Anyway, de volgende dag in Christchurch aangekomen. Ik had nog een week om m’n auto te verkopen dus ik begon enthousiast met het beantwoorden van alle geïnteresseerden. De auto zou via opbod verkocht worden op donderdagavond maar binnen drie uur had ik een cash-offer van iemand. Welliswaar iets lager dan dat ik hoopte maar dan hoefde ik me de rest vd week geen zorgen te maken. Ik heb de auto met 500 dollar winst weten te verkopen en had nog een weekje vakantie dus eigenlijk mag ik niet klagen :mrgreen:.

Fiordland

23 januari 2010 14 reacties

Zoo, waar waren we gebleven. M’n laatste berichtje was op het Noorder eiland. Daar heb niet veel meer gedaan. Sherlock Holmes gekeken in de bios met Stine en vervolgens naar Wellington gereden. Daar woont m’n grote vriend David dus hebben we daar een paar nachtjes op de bank geslapen om te wachten op m’n veerboot. Stine bleef op het Noordereiland en ging richting Taumatawhakatangihangakoauauotamateapokaiwhenua-kitanatahu 8-O (I kid you not) en ik pakte de veerboot.
Dat was op zich al een verhaal op zichzelf vanwege de extreme weercondities waar we in terechtkwamen. De boot werd mooi op en neer gegooid en overal viel het servies van de tafels en waren mensen aan het overgeven. Maar helaas mochten we niet naar buiten dus heb ik er geen foto’s van :mrgreen:.

Mount Doom

16 januari 2010 11 reacties

M’n vorige bericht eindigde onderweg naar Taupo. Daar kwam een meid moeilijk de berg op en dus bood ik haar een lift aan. Fiets in de kofferbak en gaan met die banaan! Ze was ook onderweg naar Taupo dus dat kwam goed uit. Onderweg vertelde ik haar dat ik Mount Doom van Lord of the Rings wilde gaan beklimmen en mijn enthousiasme werkte blijkbaar nogal aanstekelijk. Dus hebben we Taupo maar overgeslagen en zijn we naar de tongariro crossing gereden. Dit is een zware hike van zo’n zes tot acht uur waarbij je tussen twee vulkanen doorloopt. Een van de mooiste hikes die Nieuw-Zeeland rijk is. Deze hike wilde ik eerder al doen met Ryan maar toen was het weer echt te slecht. En alleen leek me niet zo’n goed plan, dus dit kwam wel goed uit.

We waren van plan om vroeg te beginnen zodat we er de tijd voor konden nemen. We werden half bevroren wakker die morgen en ik kon meteen de auto uit om wat warme kleren uit de kofferbak te pakken. Deze bleek nogal lastig open te gaan doordat het gevroren had. Enfin, toen we wat warme kleren aan hadden getrokken begonnen we aan onze tocht. Onderweg kwamen we enkele borden tegen als: “STOP, Are you really prepared to continue your alpine crossing trek?” en “Seriously consider turning back”. Dit zegt wel iets over hoe zwaar de tocht was ;).

Freefalls into paradise

13 januari 2010 7 reacties

Zo, ik heb maar een half uurtje hiero om mijn verhaaltje kwijt te kunnen en ik heb veel te veel te vertellen.

Het begon allemaal met een freefall into paradise. Oftewel: skydive!
Vroeg in de ochtend begaf ik me naar een klein vliegveldje helemaal in het noorden van Nieuw-Zeeland waar ik samen met enkele anderen een skydive zou gaan doen. Van te voren even een kleine instructie hoe het allemaal zou gaan gebeuren en dan het vliegtuig in. We klommen naar een hoogte van 1230 feet om daar vervolgens uit het vliegtuig te springen. ‘We’ is in dit geval de kerel waar ik aan vastgebonden hing en m’n cameraman (Jaja, als ik het doe wil ik het ook ff goed vastgelegd hebben ;)).
En toen de sprong… Lees meer…

And up… and down…

5 januari 2010 9 reacties

Zalig nieuwjaar allemaal!

Het word steeds moeilijker om aan electriciteit te komen, laat staan internet. Dus nu ik het weer even beide heb zal ik jullie snel op de hoogte brengen. Zoals jullie misschien herinneren had ik met Ryan een hele roadtrip ondernomen om enkele vrienden van de universiteit te bezoeken. Na 1600 km en 36 uur kwamen we uiteindelijk aan op een camping waar een bungalotent stond die ons allemaal kon herbergen. Aangezien we flink wat noordelijker zaten dan in Queenstown betekend dit dat het hier ook anderhalf uur eerder duister is en dat er een klimaat à la Costa del Sol heerst. De eerste dag namen we een boot om richting Tauranga te gaan shoppen. Helaas was het wat te warm dus werd het uiteindelijk een terasje pikken (nou heb ik nog geen schoenen ;)). ’s avonds was het wat afgekoeld en hebben we Cricket (nationale sport hier) gespeeld op het strand. De andere dag hebben we volgekregen met het strand en het beklimmen van ‘The Mount’. Dit is een berg net naast de camping zoals jullie op de foto’s kunnen zien.

En toen was het: Nieuwjaar! Lees meer…

Kerst in Queenstown

29 december 2009 9 reacties

Dag allemaal!
Ik dacht dat ik al lang niets meer van me had laten horen, maar blijkbaar heb ik gewoon enorm veel meegemaakt in een week dat het zo lang geleden lijkt.
Na mijn vorig berichtje besloot ik om nog even te genieten van mijn laatste avond in Christchurch en ben ik nog even het nachtleven ingedoken. Daar heb ik een enorm goede avond gehad met wat andere mensen. ’s ochtends even iedereen goeiedag gezegd op de universiteit om vervolgens richting Queenstown te vertrekken. Onderweg van alles moois gezien natuurlijk en na iets van zeven uurtjes rijden kwamen we in Queenstown aan. Daar heb ik echt een mooie vier dagen / nachten beleeft. Op kerstavond heb ik Ryan zover gekregen om mee te doen met een kroegentocht. Echt megavet met leuke mensen. Om 12 uur was deze afgelopen omdat alles volgens de wet gesloten moet zijn op kerstdag. Echter 1 kroeg had vergunning om langer open te blijven en was dus al vorige week uitverkocht. Ma uiteindelijk hebben Ryan en ik toch nog twee vip-kaarten weten te regelen 8) en konden we nog even langer feesten ala VIP-style.
Lees meer…

Byebye Christchurch and Merry Christmas to you all!

22 december 2009 9 reacties

De laatste loodjes van mijn stage hier zitten er op. Morgen ochtend is mijn laatste dag op de universiteit.
Helaas heb ik mijn verslag niet helemaal afgekregen, dus daar zal ik thuis nog even aan moeten schaven. Helaas, maar ik heb geen zin om hier tijdens mijn rondreis nog naar om te kijken :roll:. Afgelopen twee weken is er eigenlijk weinig spectaculairs meer gebeurd om over naar huis te schrijven. Ik ben vrijwel elke avond het nachtleven ingedoken. Heel veel meiden ahum mensen ontmoet tijdens het uitgaan. Nieuwe kroegen ontdekt, beland in een homobar, nieuwe drankjes ontdekt maar uiteindelijk toch altijd weer thuis aangekomen. En overdag op de universiteit braaf aan mijn verslag gewerkt natuurlijk. Dit had overigens als resultaat dat ik vorige week minimaal 1,5 en maximaal 5,5 uur per nacht sliep :mrgreen:.

Dus het goede nieuws: Morgen gaat het echte werk beginnen!

Morgen zal ik samen met de Italiaan en z’n neef in de auto stappen om Ryan op te gaan zoeken in Queenstown. Ryan zou eigenlijk naar ons toe komen, maar ik had Christchurch na drie maanden eigenlijk wel gezien. Het is een trip van 7 uurtjes dus rond de avond zullen we aankomen in de partystad van Nieuw-Zeeland!

Ik houd jullie op de hoogte!

Heaphy Track

9 december 2009 23 reacties

Hoi allemaal!

Bij deze het beloofde verslagje van mijn weekend weg. Ik heb weinig foto’s genomen dus ik ga gewoon per dag een verhaaltje vertellen. De mensen met haast kunnen beter meteen doorscrollen naar het einde ;).

Dag 1

Zoals vermeld in mijn vorige bericht kwam ik nogal spontaan op het idee om er een weekendje tussenuit te trekken. Zo gezegt zo gedaan en ’s nachts rond 1 uur vertrok ik richting de Heaphy track. De tocht op zicht was al een hele beleving. Het was volle maan, de bergen waren pikzwart en al het water kleurde zilver. Als we met enkele tieners waren geweest zou het een mooi begin zijn van een slechte horrorfilm. Na enkele uurtjes werden de oogjes moe en heb ik de auto geparkeerd om een dutje te doen. De volgende morgen werd ik wakker van het zonnetje in m’n gezicht en werd het tijd om wat benzine in de auto te gooien. Dus even wat auto’s langsgelopen of iemand toevallig startkabels bij zich had en toen heb ik m’n weg vervolgt. Bij het laatste dorp onderweg even gestopt voor wat laatste boodschappen. Vervolgens rijdt ik het dorp uit en krijg ik een politiewagen met zwaailichten achter me aan. Toen deze ook nog de sirene aan zette heb ik toch maar besloten om even langs de kant te stoppen. Ik bleek iets teveel haast te hebben wat me toch weer zo’n $190,- kostte. Na het laatste dorp bleek het helaas nog een enorme afstand te zijn. Dus halverwege nog een pauze ingelast bij een grottenstelsel (Middle Earth voor de LOTR fans). Daar begon net een rondleiding dus die maar even snel meegepakt.

Uiteindelijk rond 14u kwam was ik bijna bij het begin van de tocht. Ik moest door een paar riviertjes met de auto wat gelukkig goed ging. Toen kon de tocht eindelijk beginnen. De regen kwam inmiddels met de bakken uit de lucht dus het was meteen een frisse start. Bij de eerste hut even gestopt voor een hapje. Daar kwam ik vier mensen tegen die de tocht net achter de rug hadden (zonder een druppel ;)). Deze aardige mensen heb ik mijn autosleutels gegeven zodat ik straks zelf minder ver hoefde te reizen naar de auto. Deze zouden ze achterlaten in een dorp bij de VVV.

De eerste dag had ik 17,5 km non-stop-berg-op te lopen. Dit bleek langer te duren dan verwacht want toen ik dacht dat ik er eindelijk was stond er een bordje: hut 5 km 8-O Ik wist dat het rond 20:30 donker zou worden dus ik had nog een uur om daar te komen. Flink doorgestapt en uiteindelijk na de laatste meters in het toch wel donker wordende bos kwam ik eindelijk bij de hut aan. Ik was gelukkig niet de enige in het bos want in de hut waren al zeven 50+ers aanwezig en een meid van 21. Even gezellig bijgekletst en opgewarmd en toen op tijd naar bed.

Impulsieve reis

4 december 2009 10 reacties

Hoi iedereen!

Ik heb 5 uur geleden besloten om iets te gaan doen met m’n leven (op de korte termijn dan). Na me twee weekenden en heel wat avonden behoorlijk verveeld te hebben, heb ik besloten om er weer eens tussenuit te trekken. Is dit wel verstandig twee weken voor m’n deadline? Nee, maar aangezien ik toch moet wachten op enkele spullen doe ik het toch. Straks heb ik zekers spijt dat ik niet vast aan mijn verslag ben begonnen maja, das achteraf :P.

Planning: de Heaphy track. Het is een wandeling van zo’n 80 kilometer die ik in vier dagen wil gaan doen. Waarom vier? Omdat ik eigenlijk aan mijn verslag moet werken en omdat vier dagen voedsel lichter is dan zes.
Echter de termijn waarop ik het gepland heb is nogal kort. De eerste hut staat namelijk voor vanavond geboekt. En dit betekend dat ik voor die tijd eerst daar moet komen. Dit betekend 7 uur rijden en 5 uur non-stop-berg-op. De hut is namelijk nogal hoog gelegen. Anyway, ik kom dus net terug van de supermarkt en vertrek zometeen voor het eerste deel van de route.

And now… we wait…

26 november 2009 12 reacties

Dag trouwe lezers / lezeressen!

Ik heb eigenlijk weinig nieuws te melden maar af en toe heb ik de neiging een teken van leven richting Nederland te sturen ;). Het goede nieuws is dat ik ondertussen beter ben. Ben al een paar dagen helemaal klachten vrij, dus het wordt tijd om weer eens aan het bier te gaan hier :-D. Ook heb ik inmiddels een dak boven mijn hoofd. Ik woon samen met 3 kerels in een huis. Met een dak boven mijn hoofd is eigenlijk ook alles gezegd. Sommige ruiten zijn namelijk verleden tijd na de tennisballenmachine… De buitenkant van m’n kamer kun je overigens zien op de bijgevoegde foto.

Wat betreft de titel: Mijn ontwerp van de pomp is af. De opdracht is naar de werkplaats verzonden en de onderdelen zijn besteld. And now… we wait…
En eigenlijk is dat best vervelend. Want dat kan een paar weken duren voordat alles af/hier is en ik heb maar tot kerst voor mijn opdracht :(. Dus dat wordt haasten op het eind. Stilte voor de storm.

Anyhow, ik heb nog genoeg te doen maar het kwam er vandaag niet echt van. Dus heb ik me even gegeven aan mijn nieuwe hobby fotografie.