Hi

Nu is het mooi geweest…

Op aanraden van een vriend wil ik overstappen naar Hi vanwege de goede deal met 3GB en KPN compleet korting.

Dus ik enthousiast op de webshop een HTC one proberen te bestellen. Daar kreeg ik de volgende melding:

Je aanvraag wordt beoordeeld. Je ontvangt een brief van KPN/HI wat je kan doen om alsnog een abonnement te bestellen.
In de brief staat een telefoonnummer vermeld. Via dit nummer kan de klant achterhalen waarom de aanvraag is afgewezen en hoe de klant als nog een bestelling kan plaatsen.

Een beetje vreemde melding aangezien ik eerst als ‘je’ en vervolgens als ‘de klant’ wordt benoemd. Maar vooruit, de brief nu 18 dagen later nog steeds niet aangekomen.

Natuurlijk heb ik daar niet op gewacht en heb ik de klantenservice besteld. Deze raden me aan om het nogmaals te proberen. Deze keer leverde me het een mail met een bestelnummer op, dat was al een vooruitgang. Op www.statushi.nl zou ik het binnen een uur moeten kunnen volgen.
Toen dit na 2 uur nog niet ging heb ik de klantenservice eens gebeld. Deze zeiden dat het wel tot 24 uur kon duren voordat een bestelling was verwerkt. Dit is natuurlijk vreemd want

voor 17u besteld, volgende dag in huis!

Snelle postbodes bij jullie dan.

Na 24 uur nog maar eens de klantenservice gebeld. Ze vonden het vreemd en wilden de bestelling wel telefonisch voor me inleggen. Wel tegen een meerprijs natuurlijk, want die webkorting konden ze niet geven. Zelf had ik meer het gevoel dat ik ondertussen meer recht had op korting dan op een meerprijs dus ik heb vriendelijk bedankt. Ze ging even met de manager overleggen, het antwoord:

Het kan wel tot 72u duren voordat een bestelling is verwerkt

Nou moe, ik dacht dat dat in deze digitale wereld wel sneller zou kunnen maar vooruit.

72u later nog maar eens gebeld waarom ik mijn bestelling niet kon volgen. De telefoniste kon deze ook niet vinden en kon me ook niet verder helpen.

Ik kan ook naar Vodafone gaan

Nog maar eens gebeld en mijn verhaal gedaan. De behulpzame telefoniste vond het geen gang van zaken en kreeg geregeld dat ze me de webkorting kon geven en dan de bestelling alsnog voor mij in kon leggen. Zo gezegd zo gedaan, echter na ophangen geen mailtje en geen telefoontje van de bezorger. De volgende dag ook niet. En nu nog niet.

Ondertussen ook maar eens een mailtje gestuurd naar de klantenservice. Op het forum heb ik namelijk ironisch geen toegang zonder Hi 06-nummer. Binnen 24u kwamen ze hier op terug.
Na 24u kreeg ik een melding dat het langer zou duren en na 4 dagen! Kreeg ik een mailtje dat ze meer informatie nodig hadden. Tot dusver de mail.

Toen werd ik echter positief verrast door opgebeld te worden door Hi. Ze hadden vernomen dat ik problemen had en wilden me graag verder helpen. Ook nu konden ze de webkorting geven telefonisch. Het was een hele aardige poging. Na een kwartiertje hadden we alle gegevens ingevoerd en ging deze meneer even na kijken of het ook goed was doorgekomen in het systeem. Niet dus: Een afwijzing van het systeem. Hier zou ik een brief over krijgen…

Dus maar weer gewacht op de postbode. Na 3 dagen kreeg ik een brief binnen dat ik was afgewezen omdat ik al teveel bestellingen had gedaan. Nou vraag ik je!

Met deze brief maar eens naar de Hi winkel gegaan. Hier konden ze me wel helpen tegen een hoger tarief natuurlijk. Ondertussen enigszins moe van het bellen daar maar mee akkoord gegaan.

Je betaald wat meer maar dan heb ik ook meteen je telefoon en geen gezeur met web bestellingen enzo

Hij juichte iets te vroeg. De telefoon lag al voor mijn neus toen de PC mijn bestelling afwees. Oeps…
Dat werd bellen maar dan moest ik een keertje terug komen als ze meer tijd hadden, het liep ondertussen tegen sluitingstijd.

Dus de volgende ochtend om 10 liep ik er weer naar binnen waar ik door dezelfde vriendelijke meneer verder werd geholpen. Maar ook hij kreeg het telefonisch niet voor elkaar.

Misschien als ik eens een week zou wachten zou het systeem me wel accepteren

En als ik dan geen bestelling deed in de tussentijd zou het anders gaan dan de afgelopen weken. Was de hoop…

Maar daar heb ik ondertussen geen zin meer in. Je zult zien dat dadelijk de web actie is afgelopen na deze week…

Voor de lieve lezers onder ons nog even een update:

Allereerst over de mails. Ik had uiteindelijk dus een mail ontvangen waarbij gevraagd werd op welk nummer ze mij konden bellen. Dus ik reageer met mijn 06 nummer. Krijg ik vervolgens een geautomatiseerd mailtje terug:

Dit is een automatisch gegenereerd antwoord.

Voor vragen over mobiele telefonie kun je terecht op klantenservice Hi.nl Vind je op deze pagina geen antwoord, stel dan je vraag via ‘Stel je vraag per e-mail’.

Let op: deze e-mail wordt niet in behandeling genomen.

Dus samengevat: ze stellen mij een vraag, ik antwoord en dan krijg je de melden dat ik mijn vraag ook via de mail kan vragen??

Daarop heb ik dus enigszins geïrriteerd via de website een nieuw webformulier ingevuld dat ze mijn vorige mails maar moesten lezen (netjes incidentnr toegevoegd) en wat mijn 06 nummer was. Krijg ik na 24 uur het antwoord dat ze nog niet aan mijn mail waren toegekomen. We wachten af. Mocht iemand dit lezen, ga niets via de mail oplossen daar word je dus echt aan het lijntje gehouden.

Welnu, via dit facebook bericht had ik meer geluk. Wat zo’n 18 Hi medewerkers me niet wisten te vertellen maar wat het Hi facebook team wel is gelukt: Mijn broertje en zusje hadden ook al een abbonement afgesloten en er is een limiet van 1 abbo per maand. Vandaar dat het systeem me er telkens uit gooide.

Misschien een tip voor Hi: Laat je systeem deze melding gewoon even geven in plaats van simpelweg: afgewezen. Had mij geholpen, had die 18 andere Hi medewerkers ook geholpen.

Dus eindelijk: antwoord waarom het allemaal niet lukte. Ik ga er vanuit dat elke medewerker die me tot nu toe heeft verteld “wacht even 24u… wacht even 72u… wacht even een week…” maar aan het gokken was.

Wat ik mij nu afvraag: gaat er hier nu daadwerkelijk actie op plaatsvinden of laten we het er maar gewoon bij en de volgende klant met dit issue zoekt het maar weer uit.

  1. Nog geen reacties.

:wink: :-| :-x :twisted: :) 8-O :( :roll: :-P :oops: :-o :mrgreen: :lol: :idea: :-D :evil: :cry: 8) :arrow: :-? :?: :!: